الماس تراشکاری

صنعت قطعه‌سازی به عنوان یکی از زیربخش‌های مهم صنایع تولیدی، همواره در تکنولوژی و روش‌های تولیدی خود پیشرفت می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت این صنعت، تنوع در قطعات تولیدی و استفاده از روش‌های پیشرفته تراشکاری است.

الماس تراشکاری یکی از این روش‌های پیشرفته است که باعث افزایش دقت، کیفیت و کارایی در تولید قطعات شده است. این روش عموماً از ترکیباتی از تنگستن کاربید و سایر مواد سخت تشکیل شده است که مقاومت بالایی دارند. در برخی موارد، مواد آلیاژی خاصی نیز در ساخت الماس تراشکاری استفاده می‌شود تا عملکرد و کیفیت بیشتری ارائه شود.

سازندگان وسایل و صنایع تولیدی توجه زیادی به حرفه ی تراشکاری دارند و وجود ابزارهای تراشکاری را برای پیشرفت ضروری می دانند.

هر ساله تغییرات زیادی در ماشین های قطعات تولیدی و تراش را شاهد هستیم که اصلی ترین قطعه در یک دستگاه تراش اینسرت برشکاری یا الماس های برشکاری می باشد،که ابزاری برای تراش انواع فلز محسوب می شود. این ابزار هر ساله دچار تغییر و تحولاتی می شود و برای مواد مختلفی استفاده می شود  که باید با توجه به نوع قطعه و درجه سختی آن مورد استفاده قرار بگیرد.

این اینسرت ها طول عمر بالایی دارند و اگر به درستی استفاده شوند طول زمان ماشین کاری را تا حد زیادی کاهش می دهند. در زیر با انواع اینسرت های تراشکاری و ویژگی های آن آشنا می شویم.

الماس تراشکاری