هلدر تراشکاری

هلدر تراشکاری

صنعت های بسیاری در کشور مشغول به کار هستند که در صورت نبود برخی از آن ها اغلب امور با مشکل مواجه خواهند شد. هر یک از این صنایع از ابزار و دستگاه های مختلفی برخوردار هستند که در انجام کار به طرز صحیح، بسیار موثر می باشند‌. در این مقاله با یکی از ابزار مورد نیاز یکی از صنعت های مهم آشنا خواهید شد.

هلدر تراشکاری

آشنایی با هلدر تراشکاری

تراشکاری یکی از امور لازم در فرایند ساخت انواع قطعه ها می باشد. این کار به دستگاه‌ ها و ابزارهای گوناگونی نیاز دارد که در این مقاله یکی از آن ها یعنی هلدر تراشکاری را معرفی خواهیم کرد.

 

هلدر تراشکاری ابزاری است که از بدنه ای مقاوم برخوردار بوده تا بتواند در برابر فشارهای وارده، از اینسرت تراشکاری محافظت کند؛ لذا وارد شدن فشار زیاد در صورت کنترل نشدن فشار از سوی هلدر، سبب از بین رفتن و خرد شدن اینسرت می شود. از این رو تولید هلدر تراش کاری با استفاده از فولاد ها صورت می گیرد؛ این وسیله فولادی به جهت نگهداری از اینسرت تراش کاری تولید گشته است.

 

تفاوت در شکل، جنس و همین طور محل استفاده از این ابزار سبب تفاوت در کاربرد این محصول نیز شده است. جالب است بدانید که محصول مذکور دارای شماره های متفاوتی می باشد که این شماره ها بر اساس شکل و اندازه الماس تراشکاری، ثبت می شوند، البته زاویه ‌های اینسرت یا الماس تراش کاری در این شماره گذاری ها دخیل می باشند.

 

حتما مطالعه کنید
آشنایی با هلدر داخل تراش

 

اینسرت تراشکاری و ویژگی های آن

در صنعت بر روی فلزات تغییرات بسیاری صورت می‌ گیرد که دو نمونه از آن برش کاری و تراش کاری می باشند. از این رو دستگاه های پیچیده و ساده ای جهت انجام امور مذکور تهیه شدند که یکی از آن ها اینسرت می باشد. اینسرت تراش کاری با نام الماس تراش کاری نیز معرفی می‌ شود. اینسرت دارای شمایل متفاوت بوده که هر کدام بسته به کاربرد خود مورد استفاده قرار می گیرند؛ به عنوان مثال، گونه های متفاوت الماس تراش کاری عبارتند از:

 

 الماس تراش کاری چهارگوش، الماس تراش کاری سه گوش که از زوایای ۶۰ درجه برخوردار هستند، الماس تراش کاری سه گوش که گوشه های آن کمی هلالی شکل می باشند، الماس تراش کاری مستطیل شکل، الماس تراش کاری به شکل دایره‌ ای، الماس تراش کاری به شکل پنج ضلعی منتظم و هشت ضلعی منتظم، الماس تراش کاری لوزوی، الماس تراش کاری به شکل متوازی الاضلاع. لازم به ذکر است که زاویه های هر گوشه از اینسرت تراش کاری می‌ تواند به ترتیب از بزرگ به کوچک ۱۳۵ درجه، ۱۲۰ درجه، ۹۰ درجه، ۸۵ درجه، ۸۰ درجه، ۷۵ درجه، ۶۰ درجه، ۵۵ درجه، ۵۰ درجه و ۳۵ درجه باشد. همان طور که می دانید اینسرت ها توسط هلدر کارآمد هستند.

 

کاربرد متفاوت هلدر تراشکاری

هلدر تراش کاری کاربرد های گوناگونی را در بر می گیرد که هر یک از این کاربرد ها مختص به یک نوع از هلدر تراش کاری می ‌باشد چرا که هلدر های تراش کاری گونه های مختلفی دارند.

 

حتما مطالعه کنید
الماس جوشی چیست؟

انواع مختلف هلدر تراش کاری بر اساس کاربرد عبارتند از: هلدر گام زنی، هلدر گاه پیشانی، هلدر تراش کاری، هلدر برش، هلدر روتراشی، هلدر داخل تراشی.

کاربرد متفاوت هلدر تراشکاری

 به عنوان مثال، هلدر روتراشی به کم کردن قطر قطعه می پردازد. این دسته از ابزار به شکل موازی با قطعه در حال تراش، حرکت می کند که به این صورت کم شدن قطر قطعه را به عمل می آورد؛ هلدر داخل تراش، هلدر هایی هستند که در قطرهای خیلی کم تولید می‌ شوند به طوری که برخی از آن ها قطری به اندازه ۶/۰ دارند و طول آن می‌ تواند از ۳۲ میلی متر شروع شود و تا ۴۵۰ میلی متر ادامه یابد. البته برخی از هلدر های تراش کاری داخل تراش از طول بیش تر از این اندازه برخوردار هستند. شایان ذکر است که هلدر داخل تراش به تنهایی دارای ۱۰ زاویه با اندازه های گوناگون می باشد؛ از طرفی هلدر برش نیز از پنج نوع متفاوت برخوردار است.

 

هلدر تراشکاری در برند های گوناگون

همان طور که ذکر شد هلدر تراش کاری جزئی از ابزارهای ضروری در امور تراش کاری می باشد. از این رو عدم دسترسی به این محصول سبب ایجاد اختلالاتی در تراش سازه های فلزی و سایر قطعه ها با جنس های مختلف می ‌شود.

 

 به جهت برطرف کردن نیاز صنعت های استفاده کننده از این محصول، کارخانه های زیادی در سراسر دنیا راه اندازی شده اند که به تولید هلدر تراش کاری و انواع آن پرداختند. ایران نیز جز یکی از این تولید کننده ها می باشد. شرکت های مختلفی در کشور ایران با تولید این محصول سبب اشتغال زایی نیز شده‌ اند. هنگام خریداری این وسیله می توان شاهد برند های سازنده ایرانی هلدر تراش کاری بود. کشور ما افزون بر آن که جز تولید کنندگان این وسیله می ‌باشد به عنوان یکی از کشورهای خریدار نیز شناخته شده است، چرا که واردات محصول مذکور از سوی کشور ایران نیز صورت می ‌گیرد. شرکت های بسیاری نیز تأسیس شده اند که دارای نمایندگی این دسته از ابزار آلات خارجی می باشند.

 

حتما مطالعه کنید
الماس جوشی چیست؟

 خرید هلدر تراشکاری

هلدر تراش کاری معمولا از متقاضیان صنعتی برخوردار می باشد؛ اما برخی افراد نیز به طور فردی به این کار مشغول بوده اند که جزو یکی از خریداران این وسیله به شمار می آیند. همان طور که کمی قبل به آن پرداختیم، شرکت‌ های بسیاری از نمایندگی این محصول در سراسر کشور برخوردار می باشند که افزون بر آن مسئولیت پخش و فروش آن را بر عهده دارند؛ از این رو افراد متقاضی می‌ توانند با مراجعه به این مراکز، محصول مورد نظر خود را مطابق با کاربرد آن خریداری نمایند؛ اما گاهی اوقات پیش آمده که فردی که خواستار خرید این محصول می باشد، از نمایندگی و مرکز فروش فاصله بسیاری دارد یا به مرکز فروش برند مورد نظر دسترسی ندارد؛ برای حل تمامی این مشکلات اغلب شرکت های فروش محصول مذکور اقدام به طراحی سایت ‌های اینترنتی کردند که از طریق آن می ‌توان هلدر تراش کاری را به صورت اینترنتی سفارش داده و آن را خریداری کرد.

 خرید هلدر تراشکاری

 با مراجعه به این سایت ها می توان از اطلاعات کافی در مورد این محصول برخوردار شد. علاوه بر آن تصاویری در این سایت ‌ها درج شده است که نام و قیمت هر یک در بروشور آن موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره و تماس مستقیم